Proje hakkında
Çalışmalar; Okul ortamında STEM Kulübü, eTwinning Kulübü ve sınıflarda yürütülecektir.
STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) ile ilgili faaliyetler üzerinde çalışılacak. Bu projede Öğrenme Döngüsü Modeli olan 5E Modeli(Fıve Es/The 5E Model/Fıve E Learning Cycle) kullanılarak stem planı oluşturulacaktır. 5E Modeline uygun plan yapmayı öğrenen proje öğretmenleri derslerinde stem planlarını uygulayacak planlara uygun tasarım ürünleri ortaya çıkaracaktır.Öğrenciler STEM çalışmaları ile 21. yy becerileri dediğimiz işbirliğine dayalı öğrenme(Kubaşık öğrenme-işbirlikli öğrenme),probleme dayalı öğrenme,sorgulama,araştırma,eleştirel düşünme,beyin fırtınası,ayrıl-birleş(JİGSAW) yöntemini kullanarak günlük hayat problemlerini çözebilme analiz edebilme becerilerine sahip olacaklardır.
HEDEFLER
1.Öğretmenlerin derslerinde 5E Modeline uygun plan ile STEM eğitimini yapmalarını sağlamak
2.Öğrencilerin STEM eğitiminin anlamını ve gerçek STEM eğitiminin önemini kavramasını sağlamak
3.Fen, Teknoloji, Mühendislik, Bilim, Matematik, Sanatı destekleyen ortama katılmalarını sağlamak
4.STEM derslerinde uygulama yaparak, günlük hayattaki olaylarla bağlantı kurmalarını sağlamak
5. Öğrencilerimizin olay içindeki sorunu fark edebilmesini sağlamak
6. Öğrencilerimizin sorunlara çözüm bulurken çok yönlü düşünmelerini sağlamak
8. Öğrencilerimizin sorunlara bulduğu çözümler ile ilgili ürünler ortaya koymasını sağlamak
9. Öğrencilerimize 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak.
10.Disiplinler arası öğrenme ortamı sağlayarak öğrencilerimize zengin bir eğitim öğretim ortamı sunmak.
11.Aileleri, öğretmenleri ve diğer öğrenci gruplarını da projeye dahil ederek stem etkinlikleri hakkında farkındalık oluşturmak.
12. Öğrencilerde sistematik ve alternatif düşünme becerisini geliştirmek.
ÇALIŞMA SÜRECI
Projemiz 2019 Ağustos ayı itibariyle başlayıp 2020 Haziran ayında son bulacaktır.
Ağustos - Eylül
*Projenin tanıtımı, ortakların eklenmesi,
*Proje ortaklarının ve okullarının tanıtımı
*Proje afiş, slogan ve logoların tasarlanması
*Öğrencilerin twinspace eklenmesi
* Sürecin detaylı planlanması
*Ortak kullanılacak web 2.0 araçlarının belirlenmesi
Ekim = Kaynaklar Sınırsız Değildir
Kasım = Zamanımı Planlıyorum
Aralık = Evim Temiz, Çevrem Temiz
Ocak ayı değerlendirme için kullanılacaktır.
Şubat = Teknoloji Her Yerde
Mart = Kültürel Mirasımız
Nisan = Doğal Afetler
Mayıs ayında ürün sergilerinin oluşturulması ve yaygınlaştırma çalışmaları yapılacaktır
Haziran ayında proje sonu değerlendirme yapılacaktır.
Konusu belirtilen her ay kesin yapılacaklar şu şekildedir:
*Konu hakkında sorun içeren hikaye hazırlanması, drama olarak sınıflarda oynanması.
*Çözüm yolları araştırılması, ürün ortaya çıkarılması.
*Proje ortakları ile ürünlerin paylaşılacağı ve sunum yapılacağı webinarlar düzenlenmesi
BEKLENEN SONUÇLAR
1- Öğretmenlerde STEM farkındalığı
2- Öğrencilerde disiplinlerarası düşüncenin gelişmesi
3- Öğrencilerin olaylara daha geniş açıyla bakmasının sağlanması
4- Öğrencilerin kendini ifade etme becerilerinin gelişmesi
5- Öğrencilerin farklı yeteneklerini keşfetmeleri
6- Yapılan etkinlikleri, planları ile birlikte kitaplaştırarak öğretmenlerin kullanımına sunulması
7- Proje sonu sergileri ile STEM farkındalığı sağlama.
8- Blog ve facebook sayfası ile ürünlerin kalıcı olarak sergilenmesi
9- Öğrenci ürün sunumlarınım tek bir youtube kanalında toplayarak kaynak oluşturmak