

Geçmişim Geleceğim Çocuğum Büyüyeceğim (My Past, My Future, I am Child, I Will Grow) eTwinning Projesi
https://twinspace.etwinning.net/217338/home
"Geçmişim Geleceğim Çocuğum Büyüyeceğim (My Past, My Future, I am Child, I Will Grow) " adlı etwinning projemiz başlamıştır. Projede Türkiye'den 10 üye, yurtdışından 1 üyenin olduğu proje Şubat ayı itibari ile başlamıştır. 11 öğretmen ve 150 adet öğrenci üye bulunmaktadır.
Proje hakkında
Projemiz; öğrencilerimizin yaşadığı çevreyi, içinde bulundukları kültürü daha iyi tanımalarını sağlama üzerine kurulmuştur. Projemizde öğrencilerimize içinde bulundukları şehrin tarihini, değerlerini ve kültürünü öğretmek amaçlanmıştır. Ayrıca şehirlerin kültürel ürünlerini ve yok olmaya yüz tutmuş kültürel zenginliklerini gün yüzüne çıkartarak gelecek nesillere aktarmak da diğer amaçlarımız arasındadır. Projemizde öğrencilerimiz fotoğraflar çekerek şehirlerini kendi objektifinden yansıtacaktır.Proje dahilinde hazırlanan etkinlik planı doğrultusunda faaliyetler yapılacaktır. Bu doğrultuda şehirde bulunan kültürel ve tarihi yerler tespit edilecek, şehrin doğal güzellikleri ile giyinme, yemek, müzik gibi kültürel değerleri hakkında araştırma yapılarak bu unsurlardan en az biri seçilecek ve proje kapsamına alınacaktır. Yapılan her etkinliğin fotoğrafları çekilerek sisteme yüklenecektir. Proje süresince çekilen fotoğraflar ile proje sonunda sergi düzenlenecektir.
HEDEFLER
1. Belirlenen derslerde çocukların ilgi ve merakını derse çekebilme,(merak öğrenmedeki etkisi)
2. Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin algı,şekil ve zemin bağlantısı yaparak soyut konuları somutlaştırma,
3. Derslere aktif katılımın sağlanması, ön yargılı yaklaşan öğrencilerinkendilerini rahat hissedip ön yargılarından kurtulması,
4. Dezavantajlı okullarda okula devamsızlığın azaltılması,(özel hedef)
5. Ezbercilikten uzaklaşıp araştırmacı bir kimlik kazanması,
6. Ders başarısından daha çok mücadele azminin önemini fark etmesi, karşılaştığı güçlüklerle mücadele etmeyi öğrenmesi,
7. Sınıf içinde bireysel ve takım olarak hareket etme kabiliyetini kazanması,
8. 21.yy becerilerini geliştirilmesi, eleştirel düşünme,analiz yapma problem çözme becerilerini geliştirilmesi.
9. Web 2 araçlarını kullanmayı öğrenmek.
ÇALIŞMA SÜRECI
Ocak Ayı;
1-Proje Ortakları ile tanışma webinarının yapılması
2-Proje planının hazırlanması ve görev dağılımı .
3-Öğretmenler tarafından proje fikirlerinin yazılması
4-Canva ve Posterymall ile proje posterinin oluşturulması
5-Öğrencilerle Word Art ile proje logosunun oluşturulması
6- Öğrenci ve velilerimize ön değerlendirme anketi yapılması
Şubat Ayı:
1- Milli Mücadele kahramanlarının tanıtılması.(Meydan okuma videosu)
2-Karışık Takım Çalışmaları
3- İşbirlikçi ürün
4- Proje Slogan Çalışması
Mart Ayı:
1-Padlet hazırlanması.
2-Müfredat entegrasyon çalışması.
3-WordArt ve AnswerGarden araçlarının öğretilmesi ve canlı derste kullanılması
4-Öğretmen, öğrenci ve veli değerlendirmelerinin yapılması.(Anket)
5-Ortak Hikaye Yazma çalışması ve ebook oluşturulması.(Final ürünü)
Proje değerlendirme webinarı
6-Kapanış proje değerlendirme webinarı
7-Kalite Etiketi başvuru süreci.
BEKLENEN SONUÇLAR
- Projeye katılacak öğrencilerin yaşadığı şehri tüm özellikleriyle tanımaları
-Öğrencilerin yaşadığı şehrin milli, manevi değerlerini benimsemeleri
-Öğrencilerimizin kendi imkanlarıyla ulaşamadıkları kültürel ve tarihi değerlere proje kapsamında ulaşmaları
- Öğrencilerimizin yaşadıkları şehri kendi objektiflerinden yansıtmaları ve proje sonucunda çektikleri fotoğraflar ile sergi açmaları
-Öğrencilerimizin farklı kültürler ile tanışmaları, farklı kültürleri tanımaları
-Bu proje ile geçmişini, tarihini daha iyi kavrayarak geçmiş ile gelecek arasında daha sağlam köprüler kuracak. Böylelikle vatanını milletini kültürünü benimseyen sürdürebilen nesiller yetişecektir.