

ÇOCUK (H)AKLI PANDEMİ / CHILD MIND (RIGHT) PANDEMIC
ÇOCUK (H)AKLI PANDEMİ / CHILD MIND (RIGHT) PANDEMIC
https://twinspace.etwinning.net/123133/home
"Çocuk (H)aklı Pandemi" adlı etwinning projemiz başlamıştır. Projede Türkiye'den 10 üye, yurtdışından 1 üyenin olduğu proje Ekim ayı itibari ile başlamıştır. 11 öğretmen ve 150 adet öğrenci üye bulunmaktadır.
Proje hakkında
Öğrenmeyi oyuna dönüştüren ve oynarken öğreten oyunları, özellikle de Pandemi döneminde Covid-19 salgınında okuldan uzakta kalan çocuklar ile ilkokulda kullanılacak oyunları seçerek kalıcı öğrenmeler sağlamak için akıl ve zeka oyunlarını belirli bir plan dahilinde projeye dönüştürmek istedik. Bu kapsamda akıl ve zeka oyunlarını derslerimizde kullanarak ve uygulayarak derslerimizi daha eğlenceli hale getirmek istiyoruz.Öğrenilmesi diğer derslere göre biraz daha zor olan Matematik,Fen veya İngilizce gibi dersleri dahi eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenmek için akıl ve zeka oyunlarının kullanılmasını sağlamak .Oyun oynayan ama farkında olmadan dahi öğrenmenin içerisinde yer alan öğrencilerle birlikte bir sinerji oluşturmak.Çocuk kavramına en yakışan oyun kelimesini öğrenmenin merkezi haline getirmek için bu projeyi hayata geçirmiş bulunuyoruz. Zeka oyunlarının günümüz şartlarında gerekliliği ve faydaları tartışma konusu bile olmayacak durumdadır.
HEDEFLER
1. Belirlenen derslerde çocukların ilgi ve merakını derse çekebilme,(merak öğrenmedeki etkisi)
2. Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin algı,şekil ve zemin bağlantısı yaparak soyut konuları somutlaştırma,
3. Derslere aktif katılımın sağlanması, ön yargılı yaklaşan öğrencilerin oyun oynarken kendilerini rahat hissedip ön yargılarından kurtulması,
4. Dezavantajlı okullarda okula devamsızlığın azaltılması,(özel hedef)
5. Ezbercilikten uzaklaşıp araştırmacı bir kimlik kazanması,
6. Ders başarısından daha çok mücadele azminin önemini fark etmesi, karşılaştığı güçlüklerle mücadele etmeyi öğrenmesi,
7. Sınıf içinde bireysel ve takım olarak hareket etme kabiliyetini kazanması,
8. 21.yy becerilerini geliştirilmesi, eleştirel düşünme,analiz yapma problem çözme becerilerini geliştirilmesi.
9. Web 2 araçlarını kullanmayı öğrenmek.
ÇALIŞMA SÜRECI
Ekim Ayı;
1-Proje Ortakları ile tanışma webinarının yapılması
2-Proje planının hazırlanması ve görev dağılımı .
3-Öğretmenler tarafından proje fikirlerinin yazılması
4-Canva ve Posterymall ile proje posterinin oluşturulması
5-Öğrencilerle Word Art ile proje logosunun oluşturulması
6- Öğrenci ve velilerimize ön değerlendirme anketi yapılması
Kasım Ayı:
1- ABC Bağlama Oyunu öğretilmesi.
2- Sihirli Piramit Oyunu
3- İşbirlikçi ürün
4- Oyun Slogan Çalışması
5- Learning Appss ile oyun tasarlanması.
Aralık Ayı:
1-Mangala oyununun öğretilmesi.
2-Online Mangala Turnuvası yapılması.
3- İşbirlikçi ürün
4-Aile ile birlikte sevdiği akıl oyununun tanıtılması ve oynanması..
5-Yöresel oyunlarının tanıtımı ve ebook oluşturulması.
Ocak Ayı:
1. Sudoku oyunu ve kelime avı oyununun öğretilmesi.
2. Şifre çözme oyununun öğretilmesi.
3-Proje final ürünü oluşturulması.
4. Öğretmen, öğrenci ve veli değerlendirmelerinin yapılması.
5- Proje değerlendirme webinarı
6-Sergi Hazırlanması
7-Kalite Etiketi
BEKLENEN SONUÇLAR
Pandemi döneminde öğrencilerin sosyalleşmelerini sağlamak.
Öncelikli olarak çocukların ders başarılarını olumdu yönde arttırmak
Derslere karşı takınılan olumsuz tutumların ortadan kakması.
Oyun ile dersi birleştirip oyunla öğrenme sağlamak.
Merak duygusunu aktif kılacak etkinlikleri daha fazla yapmak.
Dezavantajlı bölgelerde bulunan okullarda maliyetsiz oyunlar oynayarak derse ve okula ilgiyi arttırmak.
Matematik,Fen ,İngilizce gibi öğrenilmesi zor olan dersleri oyunlaştırmak.
Kişilik gelişiminde çevre ve okul faktörü etkin kullanmak.
Değerler eğitimini oyunlarla öğrencilere verip ortaya çıkabilecek sorunlara önceden müdahale etmek.
Akademik olarak akıl ve zeka oyunlarının derslerde başarıyı arttırdığına yönelik çalışmalar için veri hazırlamak.
Öğrencilerin güzel vakit geçirmelerini sağlamak.